Monday, April 19, 2010

Macam-macam ada

Saya sangat bosan berada di office sekarang..
semua serba tak kena..mungkin sudah muak dgn sikap orang2 di sini..macam2 hal dan karenah..tikam sesama sendri, saling mengata dibelakang, politik sesama sendri dan mcam2 lagi..tambah lagi dengan timbunan kerja yang banyak dan juga head demon yang suka bagi kerja dia pada saya! ah..selalu buat saya menyampah dengan dia. ye, mmg tak salah saya bantu dia, tapi kalau selalu sangat timbunkan kerja yang patut dia buat pada saya, bila masa pulak saya mahu settlekan kerja saya?

saya pun sekarang sudah muak lihat telatah 2 orang yang menyakitkan mata saya. Seorang lelaki yang sudah beristeri dan ada anak, sorang lagi seorang isteri yang tengah dalam proses perceraian dengan suami yang suka memukul. haih..sakit mata tgk lelaki miang dan perempuan yang suka melayan ni! terbisik bisik, tergedik gedik! pls lah..nak bermanja manja, nak tenung2 bukan kat sini ok. Sakit mata tengok. Saya yang mula2 kesian dengan si perempuan, mula rasa marah pula. Ye, kesian sbb dia menjadi mangsa si suami yg panas baran, tapi dlm masa yang sama, marah pula kat dia sbb suka melayan lelaki2. Sikapnya yng suka melayan lelaki ni bukan baru je jadi, tapi sebelum dia mahu bercerai juga sudah berperangai mcm tu. haih, pantang betullah org mcm ni.

Si lelaki ni pun satu. Perangai pun tak ubah2. Dah kawen buatlah cara dah kawen. Ni nak tenung si perempuan mcm nak makan jer. Sekejap2 bertandang nak borak2 dengan senyum2 kambing. haih, rimas betul saya yang duk dekat belakang si perempuan ni.

Siapa yang tak suka entry ni, tak yah la terus baca ok. Ini luahan hati saya yang sangat sebal sekarang ni. Saya cukup pantang lelaki dan perempuan yang dah berkawen tapi masih tergedik2 lagi dengan orang lain. Mintak2 saya dan en suami tak terjebak dalam situasi ni. Saya crita juga dengan en suami hal ni. Dia suruh saya buat mcm biasa jer. Buat apa nak tensen pasal org lain. Kang orang tu takde apa2, saya yang tensen sendri.hmm..tgh cuba juga untuk buat donno, tapi masih tak boleh. Nanti2 saya cubalah.

Tapi, apa2pun, saya rasa, saya dah tak boleh lagi berada di sini. Sudah tiba masanya untuk saya beredar pegi dari company ni. Esok, sebagai permulaan, saya dah dapat satu panggilan interview kat tempat yang tak jauh dari kajang..yeeaahh!! doakan saya berjaya ye :)

5 comments:

yulie elveera said...

good luck!

Naemah said...

gd luck jgk zura, smg dpt kerja ditempat baru yg lebih best hihihihi

*tringin nk tukar kerja tp susah huhuhu

azura said...

tq yulien naem!

naem..awat susah nak tukar?

hajja said...

pasangan yg masuk bercinta tu kan...

best apa dapat tengok happy-ending-movie everyday !

azura said...

hajja : iye lah tu kan..hehe..happy ending bg mereka..