Tuesday, October 6, 2009

PHD

saya cukup pantang dengan org yg ada PHD (perangai hasad dengki) nih..kenapalah org jenis ni pun wujud jugak. Menyusahkan saja! Lagi hebat, kalau orang itu sebangsa dan seagama dengan kita. Hai, kalau bangsa kita sendri pun mau saling mendengki, bersorak gembiralah si mata sepet tgk kita. Tak dinafikan, kat mana2 ceruk pun hal ini berlaku. Tapi yang tak bestnya, bangsa kita sendri masih tak sedar diri. Patutlah org kita masih ditakuk kesempitan, tak maju2 ke depan.

...Dia pula bercerita tapi bukan tentang dia atau dia....Di Eropah orang bentang idea....Topik-topik intelektual di diskusi....(malique ft salam : Cerita Kedai Kopi)

orang kita?? sibuk jaga tepi kain org dan saling mendengki..huh?

2 comments:

itafukada said...

tu la die.aku pun cukup pantang dgn spesis2 yg ade phd camni.ntah ape la yg nak dengki dgn org.xde keje lain agknya.iskk..sabo je ler..

Wawa said...

beb, apa email kau. ada cerita2 nak cerita sikit nih.

:)

email aku ya. noor[dot]azurah[at]gmail[dot]com