Thursday, October 1, 2009

Ayat Seribu Dinar

Biasakah anda semua membaca ayat seribu dinar? saya titipkan di sini terjemahan ayat seribu dinar.

Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberinya rezki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki)-Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. (At-Thaalaq 2-3)

Saya kongsikan ayat ini untuk semua. Hari ini, Allah tunjukkan lagi kebesaran-Nya pada saya. Alhamdulilah, hari ini saya perolehi rezeki dr arah yg tiada disangka-sangka. Peringatan untuk diri sendri, semoga saya sentiasa bertaqwa dan bertawakkal pada Allah.

No comments: