Tuesday, June 15, 2010

apa lagi mahumu?

Saya sempat menonton Majalah 3 hari sabtu yang lepas. Macam2 perasaan ada waktu menonton. Takut juga melihat pengalaman warga Malaysia yang terlibat dalam kejadian tu. Bila direnung jauh2..Apalah sangat ketakutan yang dihadapi oleh mereka jika nak dibandingkan dengan ketakutan umat islam di Gaza sekarang ni. Setiap hari, bermacam macam hal jadi. Di sini, kita sangat bersyukur kerana kesemua sukarelawan Malaysia terselamat. Tapi realitinya, bagaimana dengan saudara2 seislam kita di Gaza dan negara2 islam yang lain? Sedih melihat nasib mereka. Mesti tiap hari berada dalam ketakutan kan? Nak dibandingkan dengan saya yang masih mampu nak bekerja, ber facebook setiap hari, berblog, bershopping, dapat jumpa dan berkasih sayang dengan keluarga dan sahabat handai, dapat bergosip ttg hal2 artis, ttg perihal world cup, dpt keluar jalan2 dengan aman tanpa takut, masih lagi sempat untuk merajuk dengan en suami, masih lagi sempat nak manja2 kan si nunu, masih lagi sempat nak tukar template blog, apa lagi yang saya harapkan dari hidup saya?

haih..sedarlah wahai diri, seharusnya kesyukuran dipanjatkan setiap hari. Masih lagi dapat bangun pagi menghirup udara segar tanpa ketakutan dan keraguan. masih lagi dapat menatap wajah2 orang yang tersayang, dan masih lagi dapat beribadah dengan aman. Semoga saya sentiasa menjadi manusia sentiasa bersyukur...amin..

No comments: