Thursday, March 25, 2010

1 komuniti

Sangat busy 2-3 hari ni. Hari ni berehat skit then esok sampai next week bertungkus lumus lagi. waa..banyak betul final account nak kena settlekan. Sekarang pun asyiklah kena turun site. wah! mukaku pun dah jd sanjivani dah..haha..bertambah gelap! mak aih, panas betul dkt site. Pulak skrg tgh nak finalize quantity pokok2 kat KLGCC tu..mak aih..

Saya tak mahu cerita hal office lah. Mahu kongsikan pengalaman baru saya duduk di tempat baru dan bersama2 dgn saudara2 saya. Saya baru jer berpindah ke kajang. eh, tak baru sangatlah, dah nak sebulan duduk kt kajang ni. Tak pernah pun terfikir sebelum ni yg satu hari nnti saya akan duduk kt sini. hehe..jauh jugak kajang ngan tempat keje saya skrg. Tp alhamdulilah, saya berjaya menempuh juga sebulan ni. Saya happy duduk di kajang. Saya dan en suami, duduk bersama 4 keluarga sahabat yang lain di tempat baru ni. hehe..jiran sebelah menyebelah saya adalah sahabat2 saya n en suami. wah..sangat best lah. tak perlu buang2 duit nak call n tanya kabar. Boleh ketuk pintu jiran sebelah bila2 masa, ada jiran sebelah yang monitor rumah apabila kami keluar keje n sentiasa ada peneman bila en suami outstation.

Senang duduk bersama-sama dalam satu komuniti ni. Boleh saling bantu mebantu, boleh saling nasihat menasihati dan yang penting hubungan silaturrahim bertambah baik. Selain tu, secara tak langsung, saya pun dpt anak2 'segera'. hehe, si pelat mikhail yg sangat suka bertandang ke rumah saya n peneman setia saya waktu en suami tak ada. Sekarang, bila saya sorg2, tak sunyi lagi, sentiasa ada peneman di sisi. Bila balik kerja, terubat stress bila anak2 comel tu ada. nampak saja kereta saya n sahabat saya hawa (kami berkongsi kereta ke tempat keje) perking dpn gate, trus mereka menjerit. "nak ke rumah auntie! nak ke rumah auntie! nak tgk rabbit." hehe, anak2 sangat comel dan tulus kan!

Banyak lagi kelebihan duduk dekat2 ni. Saya kena sambung semula kerja. Ok lah, have a nice day! :)

2 comments:

hajja said...

aku pun teringin dok sebelah rumah kau, sera, ezra, kak kay , kak rozi and kakak kaka yg lain.

tak payah berblog. ketuk pintu teruss

azura said...

haha..betullah..

tak yah aku tgk n baca satu2 blog..