Saturday, February 14, 2009

birthday mak n kelahiran baru

11 februari yang lepas bday mak yang ke-63..SELAMAT HARI LAHIR MAK..walaupun tak ada sambutan yang meriah, tp kasih sayang kami adik beradik tak pernah luntur untuk mak..(tq k.apies sbb celebrate kn bday untuk mak) ..mak diusia 63 tahun ni masih tetap nampak muda dan ceria..my MIL pun puji mak nmpk muda!! :-) mak pun masih kuat lagi.alhamdulilah, masih mampu untuk menjahit dan menjaga cucu-cucu nya (walaupun kami dah suruh mak berhenti mengambil upah menjahit, mak tetap terus menjahit). tak boleh duduk diam mak ni. mak adalah idola saya..selalu kagum ngan mak yang selalu sabar melayan karenah bapak dan kami adik beradik..mak selalu berada di samping bapak dari dulu sampai sekarang.mak selalu cerita time mak muda2 dulu.terpaksa duduk dengan keluarga mertua, duduk dengan kakak2 ipar yang suka membuli, dan bersabar dengan bapak yang selalu tak ada di rumah (bapak zaman muda2 dulu selalu keluar bekerja..mcm2 kerja..mak pernah cerita, bapak dulu pandai bermain biola).



kami susah dulu, mak dengan bapak kena berhenti sekolah sebab kena tolong family menoreh getah. mak hanya sempat belajar sampai darjah 2 jer dan terpaksa berkahwin dengan bapak pada usia 14 tahun (erk..sgt muda kan..) kalo nak ikutkan mak seorang yang pandai.tapi demi bantu keluarga, mak kena berkorban. sebab mak tak dapat habiskan belajar, mak berazam agar kami adik beradik tak menjadi mcm mak. mak selalu nasihat agar kami belajar sungguh2 dan mengubah nasib keluarga. alhamdulilah, sekarang impian mak jadi kenyataan. kami 7 adik beradik berjaya.



Terima kasih mak. kami sayang mak. (tiba-tiba teringin sangat nk makan asam pedas mak..huhu)











pada tarikh yg sama, pada jam 5.24 ptg, kembar saya aftra selamat melahirkan anak ke-3 seberat 2.40kg..alhamdulilah (girl lagi!!) seminggu sebelum kelahiran si cilik ni, aftra dh masuk hspital sbb baby dah tak sabar nak keluar, tapi doktor terpaksa tahan, sbb baby belum cukup 9 bulan, baru 35 minggu..after 1 minggu, baby pun keluar (tapi time ni doktor kata baby dh matang n dah boleh melihat dunia). selamat datang untuk si cilik ke keluarga besar Hj. Ahmad.semoga menjadi anak yang solehah dan menjadi anak kebanggaan keluarga. untuk kakak anis n kakak damia (sian damia, status adik dh kena amik) selamat menjadi kakak yg penyayang !! yeeaayy!

2 comments:

Azurah Anuar said...

azura, aku ni gbum.

wah congrats untuk aftra.

and selamat berblog ya.

:)

azura said...

tq gbum..:-)