Monday, August 3, 2009

tidak cukup2 kah?

saya merasa segan sendri dengan entry yg lepas..betapa lalai nya saya, hanya kerana ikutkan hati, saya hampir2 melupakan nikmat Allah pada saya.

bukankah sepatutnya saya bersyukur dengan nikmat yg Allah dh beri pada saya? Allah dah temukan jodoh yg terbaik buat saya..kenapa saya nak mengeluh lg dengan ujian Allah yg satu ni?bersabar sajalah..dulu tak ditemukan jodoh, juga mengeluh, sekarang sudah bertemu jodoh, mengeluh tak dikurniakan anak pulak..hei..tak cukup2 kah?! jangan kita tanyakan apa yg Allah tak berikan pada kita, tapi tanyakan pada diri sendri apa yg kita dah buat untuk Allah..ibadah dh cukup ker? amalan bagaimana?

jangan contohi saya yer kawan2..

semoga saya menjadi hamba yg sedar diri dengan kuniaan nikmat Allah..amin

4 comments:

Zp said...

Nikmat tu kan juga satu ujian... bila kita rasa lemah...

tanda kita bersyukur.

Yulie Elveera said...

insyaallah, smpai waktunya nnti! chayokkkkk

ms ngantuk said...

sabar, dearie. tp mmgla at times kita emo, sensitive kan? i pun kdg rasa gitu gak tapi bila tgk some others yg lebih azab hidupnya; i bersyukur for what i have. and yes, questions yg what we done for God always arise inside me. yes, kita minta so much and He has given us everything tapi what did we give Him in return? cukupkah? wallahualam. may we better beings, insya Allah.
cheers dear!

azura said...

thanks k kay :-)

anyway, dh hilang rindu nak baca ur writing..